Till toppen
Vi använder cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Datan vi samlar in används för att förbättra webbplatsen och för personifierade annonser. - Läs mer - OK

Råvaror från naturen

Inget tillsatt socker eller sötningsmedel

Fri frakt från 499 kr

Fynda bland varor med kortare datum! Till Fyndhörnan→

Vanliga frågor

Vanliga frågor

Retur & reklamation
Jag behöver reklamera en produkt – hur gör jag?
Mitt paket var skadat vid leveransen – hur gör jag?
Kan jag returnera en produkt?
Jag beställde fel produkt. Kan jag byta?
Hur fungerar en återbetalning?


Order & leverans
Behöver jag ett konto för att kunna lägga en order?
Jag vill ändra min order i efterhand, går det?
Kan jag beställa från ett annat land än Sverige?
Finns det någon möjlighet att lägga en order via telefonen?
Måste jag ha BankID för att kunna lägga en order?
Vilka olika leveransalternativ har jag?
Var är mitt paket?
Jag har fått fel produkter i min leverans, hur gör jag?

Våra produkter
Bäst före-datumet har passerat, kan jag fortfarande dricka den?
Hur länge håller en oöppnad/öppnad produkt?
Vad är det för skillnad på RÅ Rödbeta och RÅ Rödbetskoncentrat?
Hur mycket kan jag dricka varje dag?

Betalning
Var är min faktura?
Vilka är de olika betalmetoderna?

Övriga frågor
Har ni någon fysisk butik?
Gäller samma pris på RÅ.se som i fysisk butik?


Retur & reklamation


Jag behöver reklamera en produkt – hur gör jag?

Här kan du läsa om hur du gör för att reklamera en produkt →


Mitt paket var skadat vid leveransen – hur gör jag?

Ser du att paketet är skadat redan på utlämningsstället, kvittera ej ut det utan låt det gå tillbaka i retur och kontakta sedan vår kundtjänst med ditt ordernummer. Har du hunnit ta emot paketet, börja med att ta bilder på det defekta/skadade. Vi behöver sedan bilderna och ditt ordernummer för att kunna hjälpa dig. Kontakta vår kundtjänst på info@wellnox.se


Kan jag returnera en produkt?

Som konsument har du rätt till 14 dagars ångerrätt från dagen du tar emot din order, så länge förpackningen inte är bruten. Läs mer om hur du går tillväga och vad som gäller här →


Jag beställde fel produkt. Kan jag byta?

Har du råkat beställa fel produkt gäller samma tillvägagångssätt som om du vill returnera en vara. Du får sedan lägga en ny beställning på vår hemsida med rätt produkt.Läs mer om hur du går tillväga för att returnera en produkt här →


Hur fungerar en återbetalning?

Har du gjort en retur och fått den godkänd av kundtjänst kommer dina pengar betalas tillbaka på samma sätt som du betalade din order. Det kan ta några bankdagar innan du ser detta på ditt konto.


Order & leverans


Behöver jag ett konto för att kunna lägga en order?

Nej, du kan alltid lägga en order utan att ha ett konto. Dina bonuspoäng registreras även om du handlar utan att logga in, och kopplas till den e-postadress du anger i kassan.


Jag vill ändra min order i efterhand, går det?

Kontakta vår kundtjänst så snart du kan. Har inte paketet hunnit lämna vårat lager, gör vi vad vi kan för att hjälpa till. Har paketet hunnit lämna oss, kan vi tyvärr inte ändra i ordern.


Kan jag beställa från ett annat land än Sverige?

I dagsläget har vi ingen möjlighet att skicka utanför Sveriges gränser.


Finns det någon möjlighet att lägga en order via telefonen?

Har du ett fungerande BankID kan vi lägga en order åt dig, men tyvärr inte annars.


Måste jag ha BankID för att kunna lägga en order?

Du kan komma att behöva signera med BankID i kassan. Vi använder oss av betaltjänsten Walley, och de gör stickkontroller för att förhindra bedrägerier. Om du har fler frågor om betalning hänvisar vi dig till Walley.


Vilka olika leveransalternativ har jag?

Här kan du läsa om våra olika leveransalternativ →


Var är mitt paket?

När ditt paket skickas från vårat lager får du ett mejl med leveransbekräftelse. Klicka på spårningslänken i mejlet för att spåra ditt paket.


Jag har fått fel produkter i min leverans, hur gör jag?

Kontakta kundtjänst på info@wellnox.se. Ange ordernummer och berätta vad som blev fel i ordern, så hjälper vi dig vidare.


Våra produkter


Bäst före-datumet har passerat, kan jag fortfarande dricka den?

Alla våra juicer håller oftast en bra stund även efter bäst-före datumet passerat. Om den ser ut, luktar och smakar som den ska är det bara att fortsätta dricka!


Hur länge håller en oöppnad/öppnad produkt?

När det gäller oöppnade produkter är det bäst-före datumet som står på förpackningen som gäller. Har du öppnat produkten håller juicen i flaska i minst en vecka och i bag-in-box i minst en månad – oftast till och med längre än så!


Vad är det för skillnad på RÅ Rödbeta och RÅ Rödbetskoncentrat?

RÅ Rödbetskoncentrat är framtaget för att få ut så mycket nitrater som möjligt. Detta gör att du kan dricka en mindre mängd, men fortfarande få i dig så mycket nitrater du behöver. RÅ Rödbetskoncentrat innehåller även lingon.


Hur mycket kan jag dricka varje dag?

Mängden juice per dag beror dels på vilken sort du dricker, vad du får i dig i övrigt under en dag och även vad du vill uppnå för effekt. Generellt säger vi ca 1 dl per dag av alla våra sorter - testa dig fram vad som fungerar bäst för just dig!


Betalning


Var är min faktura?

Fakturan skickas från Walley till den mejladress du angivit vid din orderbeställning. Har du inte fått fakturan eller har andra fakturafrågor kontakta Walleys kundtjänst på hello@walley.se. Du kan även ladda ner Walleys app för att lättare ha koll på dina fakturor från dem.


Vilka är de olika betalmetoderna?

Vi använder oss av Walley (f.d. Collector) som betallösning och du kan välja mellan nedan betalsätt i kassan:

  • Swish – Betala med BankID direkt i mobilen. Pengarna dras direkt från ditt konto
  • Kortbetalning – Betala direkt med kort. Du kan betala med VISA eller Mastercard
  • Bankbetalning - Välj din bank och betala direkt. Bekräftas med Mobilt BankID
  • Faktura, 14 dagar – Betala via faktura inom 14 dagar, kostnadsfritt. Fakturan skickas till den mejladress du angett vid beställningen
  • Faktura, betala om två månader - Köp nu, men betala om två månader. Fakturan skickas till den mejladress du angett i beställningen. Extra kostnad tillkommer för detta.

Övriga frågor


Har ni någon fysisk butik?

Om du har vägarna förbi Norrköping är du varmt välkommen till vår egna butik RÅ-Skafferiet på Hagagatan 4, där du kan handla från hela vårt sortiment. Där kan du fynda bland varor med t ex kort datum eller sneda etiketter, alltid till minst 20 % rabatt. Våra produkter finns även i flera matbutiker i Sverige. För information och lagerstatus, kontakta respektive återförsäljare.

RÅ-Skafferiet →
Våra återförsäljare →


Gäller samma pris på RÅ.se som i fysisk butik?

Våra återförsäljare sätter själva pris på våra produkter. I RÅ-Skafferiet kan du fynda bland varor med t ex kort datum eller sneda etiketter, alltid till minst 20 % rabatt. Detta då produkterna kan ha något kortare datum, eller exempelvis sneda etiketter. Kampanjpriser på RÅ.se gäller inte i RÅ-Skafferiet eller hos någon av våra återförsäljare.


Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.