Frakt- och leveransvillkor

Schenker utlämningsställe
Väljer du Utlämningsställe som leveranssätt levereras din beställning till ditt närmsta DB Schenker postombud. Du får en SMS-avisering när paketet finns att hämta ut. Påminnelse om att hämta ut paketet skickas två gånger. Har du inte hämtat ditt paket inom 14 kalenderdagar returneras varan till oss och en returavgift tas ut. Notera att outlösta paket inte omfattas av ångerrätten.
Schenker hemleverans
Om du valt Hemleverans får du ett SMS där du bestämmer hur och när ditt paket ska levereras. Via länken i sms:et kan du välja Kontaktfri leverans. Då lämnas paketet utanför din dörr och du behöver inte vara hemma för att ta emot paketet. För att välja detta måste du signera med Bank-ID.
OBS! Om du inte meddelar Schenker inom tre dagar hur och när du vill ha ditt paket levererat, tar Schenker ut en avgift för lagerhyra och du kommer behöva betala en avgift. Om du väljer att ta emot paketet personligen på plats men inte är tillgänglig vid överenskommen leveranstid, tar Schenker tillbaka paketet till terminal och du kommer behöva betala en avgift.
Alla avgifter skickas via Zettle där du betalar via en betallänk. Du har 14 dagar på dig att betala avgiften. Ny order godkänns först efter att denna avgift är betald. Vill du bestrida dessa avgifter vänligen kontakta vår kundtjänst.
Spåra din sändning
När vi skickat din beställning får du en leveransbekräftelse via e-post med en länk där du kan spåra ditt paket. Du kan även spåra paketet genom att söka på försändelsens sändnings-ID på www.dbschenker.se.
Reklamationer
Är din vara skadad eller defekt vid leverans kan du reklamera din vara. Kontakta alltid oss innan du skickar tillbaka produkten. Läs mer om reklamation och retur här →
OBS! Vi tar endast emot reklamationer på RÅ.se om varan är köpt på RÅ.se eller i RÅ-Skafferiet på Hagagatan 4 i Norrköping. Varor ej köpta på RÅ.se eller i RÅ-Skafferiet reklameras hos den återförsäljare eller butik där varan köptes.